Na tej zakładce mamy możliwość wpisania maksymalnie 10 wierszy. Przy czym nie ma konieczności opisywania
jednego towaru w jednej linii.
W tabeli pozycji towarowych istnieją następujące kolumny:
pusta linia |
niewykorzystany; dla tego typu wiersza nie są dostępne żadne pola w pozostałych kolumnach tego wiersza; |
towar |
pierwszy wiersz opisu towaru wraz ze stawką podstawową opłaty za transport tego towaru; program umożliwia dostęp do tych pól w kolumnach, które słuSą do opisania towaru i stawki. |
druga stawka opłat (np. typu K) |
druga stawka opłat za transport towaru. |
opis towaru (ciag dalszy) - 24 znaki |
dostępne jest tylko pole w kolumnie Nature and Quantity of Goods, dimensions. Linia służy do dokładniejszego opisania towaru (o ile opis nie zmieścił się w poprzedniej linii lub liniach). |
wymiary |
dostępne jest tylko pole Nature and Quantity of Goods, dimensions. Linia służy do określenia wymiarów opisywanej przesyłki. Wymiary należy podać w następującym formacie: 123,5x345,6x321,3CMx2 - gdzie podane są trzy wymiary przesyłki jako liczby rzeczywiste z przecinkiem dziesiętnym (długość, szerokość i wysokość), następnie symbol jednostki miary długości(możliwe do zastosowania jednostki miary to: centymetry - symbol CN, metry - symbol M, cale -symbol N), a na końcu liczba opakowań jako liczba naturalna; wszystkie wymiary muszą być odzielone znakiem x znak x występuje również po symbolu jednostki miary; nie należy zostawiać żadnych przerw pomiędzy wprowadzanymi wymiarami i symbolami. Jeżeli program będzie w stanie automatycznie rozpoznać wymiary przesyłki, to wyliczy jej masę wolumetryczną i odpowiednio uwzględni przy określaniu masy przesyłki stanowiącej podstawę opłaty (Chargeable weight). |
RCP |
Rate Combination Point. Wiersz określa kolejną stawkę opłaty za transport od portu lotniczego, w którym następuje zmiana stawek. |
SLAC |
Shipper Load And Mount. Wiersz opisu towaru pozwalający na wprowadzenie rzeczywistej liczby paczek w przypadku transportu przesyłki z wykorzystaniem standardowych opakowań zbiorczych (ULD - Unit Load Device). Dostępne jest tylko pole Nature and Quantity of Goods, dimensions. |
masa przeliczeniowa (Chargable Weight) |
wiersz pozwala na wprowadzenie w polu Nature and Quantity of Goods, dimensions liczby, która zostanie użyta jako masa stanowiąca podstawę wyliczenia należności za transport. Masę należy podawać w jednostce miary, określoną dla danego listu przewozowego. Umożliwia to wpisanie masy do obliczania należności innej niż rzeczywista masa przesyłki. Wartość wpisana w tym wierszu nie jest drukowana na liście przewozowym. |
opłaty wg uzgodnienia - Charges As Agreed (HOUSE AWB) |
wiersz ten powoduje, że w miejscu przeznaczonym na stawki i wyliczenie opłat drukowany jest tekst "CHARGE AS AGREED", co może zostać wykorzystane na listach typu HOUSE, w których stawki różnią się od stawek na liście MASTER, a nie mogą być ujawnione nadawcy i odbiorcy przesyłki przesyłanej przy wykorzystaniu listu HOUSE. |
opis dodatkowy na całej szerokości pola opłat (85 znaków) |
wiersz tego typu powoduje, że zawartość pola Nature and Quantity of Goods, dimensions jest drukowana na całej szerokości pola opłat i pozwala na wpisanie 85 znaków tekstu. |
ULD Description |
|
W zależności od klasy stawki dostępne są pola z różnych kolumn. Klasa stawki wpływa na sposób wyliczenia kwoty opłaty. Ze względu na konieczność automatycznego działania programu zostały wprowadzone dodatkowe kody klas stawek, jednocześnie zawężając interpretacje kodów istniejących. Dotyczy to następujących przypadków:
klasa stawki U |
oznacza, że w kolumnie Rate/Charge jest podana stawka za jedną jednostkę masy, a
opłata całkowita jest iloczynem tej stawki i masy wyliczeniowej (Chargeable weight). |
klasa stawki V |
oznacza, że w kolumnie Rate/Charge jest podana opłata całkowita za przesyłkę,
która jest przenoszona do pola opłaty całkowitej (Total). Klasa stawki V drukowana jest jako U.
|
klasa stawki Y |
oznacza, że w kolumnie Rate/Charge jest podana ujemna kwota całkowitego rabatu
(Flat discount), która jest przenoszona do pola z opłatą całkowitą (Total). |
klasa stawki Z |
oznacza, że w kolumnie Rate/Charge jest podana ujemna kwota rabatu na jedną
jednostkę miary masy przesyłki (Discount per unit of weight), a całkowity rabat jest wyliczany jako
iloczyn rabatu ma jednostkę miary (z pola Rate/Charge) przez masę wyliczeniową (Chargeable
weight). Klasa stawki Z drukowana jest jako symbol Y. |
C (Specific Commodity Rate) |
pole powinno zawierać 4 - cyfrowy kod towaru (Commodity Item
Number), dla którego zastosowana stawkę specjalną. Kody towarów są dostępne w literaturze
określającej sposoby wypełniania listów AWB.
|
R (Class Rate Reduction) |
pole powinno zawierać symbol klasy stawki podstawowej (np. M, N, Q
B, K) uzupełniony liczbą oznaczającą procent stawki podstawowej, który został zastosowany do
wyliczenia opłaty np. M150 oznacza, że stawka minimalna została zwiększona o 50%, a N75
oznacza, że stawka normalna została zmniejszona o 25%.
|
S (Class Rate Surcharhe) |
pole powinno zawierać symbol klasy stawki podstawowej (np. M, N, Q
B, K) uzupełniony liczbą oznaczającą procent stawki podstawowej, który został zastosowany do
wyliczenia opłaty np. M150 oznacza, że stawka minimalna została zwiększona o 50%, a N75
oznacza, że stawka normalna została zmniejszona o 25%.
|
U (Unit Load Device Basic Rate) |
pole powinno zawierać 4 - cyfrowy kod towaru (Commodity Item Number).
|
V (Unit Load Device Basic Charge) |
pole powinno zawierać 4 - cyfrowy kod towaru (Commodity Item Number). |
X (Unit Load Device Additional Information) |
pole powinno zawierać symbol zastosowanej
stawki specjalnej dla transportu skonsolidowanego (ULD Rate lass Type). |